9 Şubat 2011 Çarşamba

Renkli Kalemler ve Ben

Merhaba,

Bu kitabı birkaç yerde ODTÜ yayıncılıkla ilgili üst üste yazılar okuyup, üstüne gul'ün de sorusu sonrasında tanıtma isteği duydum. Bana farklı gelen bir yazım dilinin olduğunu belirtmem lazım. (Belki çeviri olmasından kaynaklıdır.) Alırken okuduğumda şunları düşündüğümü hatırlıyorum; Çizimler biraz karışık olmasına rağmen, güzel resim yapmayı özendiren ve renkleri öğreten bir kitap. Ayrıca ODTÜ yayıncılığın eseri, hemde bu fiyata. Sonuç olarak, oğlum sevdi ve beğenerek okuyoruz.

Kahramanımız küçük bir kız. Annesinin ev işlerinden, abisinin ödevlerden, babasının gazetesinden kendisine zaman ayıramamasından şikayetçi. Çıkış yolunu da, kendisine arkadaşlık teklif eden renkli boya kalemleri ile resim yapmakta bulur. Önce annesinin, sonra babasının, en son da da abisinin resmini yapar. Böylece abisi ile yapabilecekleri ortak bir aktivite de bulmuş olurlar.

Kitap Adı : Renkli Kalemler ve Ben
Yayınevi : ODTÜ Yayıncılık
Yazan : Masumeh Ansarian
Resimleyen : Fatemeh Fazel
Çeviren : -
Yaş Aralığı : Belirtilmemiş
Fiyatı : 4,9 TL







2 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sizin cevabınızdan sonra "Bayan Leylek" ve "Kedi ve Yıldızlar" kitaplarını aldım ve kızım çok sevdi. Hatta "Bunlar kardeş kitaplar mı? Öyleyse diğer kardeşlerini de alalım mı?" diye de bir soru yöneltti.
    Bugün Adana'nın dört büyük kitapçısını dolaşmama rağmen maalesef ODTÜ kitaplarından bulamadım. Kitapevi sahiplerinden birisi bu kitaplara talep olmadığı için getirtmediklerini söyledi. Keşke bu tip kitaplara ve aynı zamanda da oyuncaklara talep olsada hem kolaylıkla ulaşabilsek hem de ucuza alabilsek...Neyse artık ilk ikisini bulduğumuz gibi diğerlerine de bir yerlerde rastlarız belki.

    YanıtlaSil
  2. Oğlumun sevdiği kitaplardan biri "Renkli Kalemler ve Ben". ODTÜ yayınları gerçekten çok değişik. "Kedi ve Yıldızlar", "Uçan Balık", "Mutlu Kaplumbağa", "Sevimli Cüceler" severek okuduklarımızdan. Ama "Bayan Leylek" te hep hüzün hakim bakışlarda. Sanırım gerçek gözler kullanılmış, dikkatimi çekti. Bir de Bayan Leylek'in kendi yumurtasından annesinin çıkması çok tuhafıma gitti. Benim kaçırdığım bir şey mi var acaba burada?

    Gül Hanım, ben de Adana'da yaşıyorum. D&R'deki ve Kitapsan'daki kitapları biz bitiriyoruz :p ODTÜ yayınlarını D&R'de gördük ilk kez. Aldık hepsini.TÜBİTAK reyonunu da boşalttık; ama her gittiğimizde ısrarla beğendiğimiz kitaplarını getirtmelerini başka ailelerin de aradığını belirttik. Nihayet dinlediler. "Kültürlü Kurt"u taa Bolu'da bulmuştum.

    Evet, biz de aradığımız çocuk kitaplarını bulmak da sıkıntı çekiyoruz. Oğlumla kitapçılarda keyif yapıyoruz. O, oturup özellikle büyük boyuttaki üç boyutlu kitapları incelliyor doyasıya. Genelde ellerimiz boş çıkar olduk çocuk bölümünden. Kitapyurdundan veriyorum siparişlerimi hem daha uyguna geliyor hem de aradığım çoğu kitabı bulabiliyorum. Bazen tedarik süresi uzun oluyor.

    Çocuk kitapçısı açacağım bu gidişle Adana'da :)

    YanıtlaSil